شاید کمتر کسی باشد که اطلاعات اندکی راجع به آفرود داشته باشد و نام آشنا و دل انگیز و رعب آور هامر را نشنیده باشد.
غول بزرگ دوست داشتنی که در دیتروت میشیگان آمریکا پس از مدل های جنگی خود(هاموی) و برای اولین بار در قالب غیر جنگی متولد شد و هامر نام گرفت
اولین فرزند هامر ، هامر H1 بود که جثه ای عظیم و دشوار داشت و همین مسئله ای برای غیر قابل استفاده بودن آن در شهر بود
و باعث شد مهندسان آمریکایی را به فکر طراحی فرزندِ رژیم گرفته هامر H1 بندازد. سرانجام در سال ۲۰۰۳ هامر H2 متولد شد اما بر خلاف تصور همگان، نه کوچک تر از H1 ، بلکه بلند ترو پهن تر از آن
اما فرزند تازه متولد شده علاوه بر قابلیت های استفاده شهری، طراحی ای بی نظیر و چشم گیر و البته با کیفیت از یک آفرود واقعی بود.
بدنه پهن و مرتفع، سقف کوتاه با پنجره هایی به نسبت کوچک که دید را به داخل کم میکرد و در عوض در آن ارتفاع از سطح زمین منظره ای باز و فوق العاده برای سرنشین به ارمغان می آورد.
غول جذاب و دوس داشتنی و ۲۹۰۳ کیلوگرمی با معده ای به حجم ۱۲۱ لیتر، صدی ۲۳ لیتر غذا نوش جان میکند و با آن هیکل بزرگ ، در عرض ۹ ثانیه مارا شگفت زده کرده و به ۱۰۰ میرسد که البته تا ۲۰۰ هم راه دارد ..
موتور ۸ سیلندری اش با ۶ لیتر حجم و ۱۶ سوپاپ، ۳۱۶ اسب بخار قدرت دارد و تن پوشِ با کیفیت و کرومی اش، اجازه دلزدگی را به هیچ عنوان ب همدش نمیدهد...
غول دوس داشتنیِ بزرگ اما جذاب
پرقدرت اما ظریف ...
اما در انحصار چشم بادامی ها !
تعجب کردید نه ؟
در پی ورشکستگی کمپانی شهیر جنرال موتورز در june 2009 شرکت چینی TENGZHONG که دستی در ساخت ماشین های سنگین دارد سهام این شرکت را خرید. اما نگران نباشید.. آن ها اجازه دادند مقر هامر در دیتروت بماند و غول دوست داشتنی از گزند برچسب ناخوشایند MADE IN CHINA که ناخودآگاه مارا یاد محصولات بی کیفیت چینی می اندازد در امان باشد ...
+با کمک گوگل
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.